Tuesday, January 11, 2011

          “Wei..Kau jumpe pukul bape El??” “Pukul 5.30..”jawab Elina kepada Awal sambil melayari internet di ciber cafe berhampiran taman. “Wei..Aku lapar ar..Yok pergi kedai..”cadang Nizam.Mereka pergi ke kedai dan pulang semula ke ciber cafe setelah selesai menikmati makanan yang dioder.  “Eva..Aku de something ar nak cakap..Tapi aku takot”Mizan duduk di sebelah Elina. “Cakap ar..Aku tak telan kau..Kau bukan sedap pun..”gurau Elina. “Erm..Aku..Aku suka kau..Sudi tak kau couple ngan aku??” “Ha??? Oit.. Kau dedor ke Zan..Ke aku mimpi ni?? Eh..”Elina terperanjat. “Eva..Please..Aku serius ni..Aku betol-betol suka kau..”Mizan mengharap. “Tapi Mizan..Aku tak de feeling kat kau..Maf aku tak leh terima..Cari ar orang lain yang lagi bek dari aku..” “Erm..Tak pe ar..Aku paham..Asalkan aku dah luahkan isi hati aku cukup ar..Pape pun aku tetap ade kat sisi kau..”Mizan bangun lalu beredar.. Rasa bersalah menyelubungi diri Elina, dia hanya berterus terang agar tidak memainkan perasaan Mizan. Elina tak dapat menafikan yang sebenarnya dia menyukai Fazly, tetapi perasaan itu semakin pudar setelah mengetahui hubungan Fazly dengan Tina.
          Jarum jam tepat menunjukkan pukul 5.30, mereka bersembilan menuju ke taman seperti yang telah dijanjikan. Tidak lama kemudian kelihatan Fazly dan Tina, Elina dan Awal mendekati mereka. “Apahal?? Tak puas hati lagi??”Elina memulakan. “Eh perempuan..Kau ni memang sial ar..” “Siapa sial?? Kau??”Elina mengangkat tangan lalu melempang Tina, Fazly yang marah terus melempang Elina. Mereka yang lain hanya menonton wayang percuma sahaja. “Woi!! Kalau nak lawan lelaki ngan lelaki je ar..”Awal marah lalu menumbuk muka Fazly. Mereka saling bertumbuk dan bertendang, begitu juga dengan Elina dan Tina. Elina menolak Tina jatuh ke tanah lalu menuju ke arah Fazly lantas menampar Fazly dengan sekuat hati.
          Fazly terdiam, keadaan menjadi tegang.Dia melihat ke dalam mata Elina yang penuh perasaan benci akan dirinya. Muka Fazly berlebam-lebam,begitu juga dengan Awal. Elina memimpin Awal bangun dan pergi ke rakan-rakan mereka yang berdiri 5 meter dari tempat kejadian, manakala Fazly mendapatkan Tina. “Wei..Korang ok ke?? El..Berbaloi ke kau wat camni?? Aku tak paham ar perangai kau ni..Pelik-pelik je..”kata Ema. “ Tah r..Berbaloi ke tak aku tak kisah janji aku puas..Aku wat camni pun sebab aku.....Erm..Awal..Kau ok ke?? Maaf sebab aku libatkan kau..Kau tak patut masuk campur tadi..Kau ok ke tak ni??” Elina bimbang akan Awal sambil mengelap darah yang keluar dari mulut Awal. “Erm..Aku ok..Kau jangan risau..Aku still leh merempit ag..Hehe..Pasal kau aku sanggup wat pape je..”Elina terdiam mendengar kata-kata Awal. Inilah budak-budak masa kini, selesaikan masalah dengan bergaduh. Berbaloi ke gaduh sebab perempuan atau lelaki? Patut ke bergaduh dengan orang yang selalu tolong kita? Hanya orang tertentu saje yang tahu tujuan nya..

No comments:

Post a Comment