Monday, January 10, 2011

“Erm..Mane Balqis dengan Dina ni.. Diaorang tak sekolah ke?? Si Lan,Bob, ngan Ady pun tak nampak bayangnya..”Mizan tertanya setelah menyedari hanya dia, Elina, dan Fazly sahaja yang menunggu bas. “Ha.. Tu pun Bob ngan Ady..” berkata Elina setelah melihat kelibat Bob dan Ady menghampiri mereka. Bas tiba pada pukul 6.45am, mereka menaiki bas tersebut. “Faz..Kau duk depan ar..Aku nak duk ngan Eva..”kata Mizan kepada Fazly setelah melihat Elina duduk berseorangan. “Ye ar..Ye ar..Tapi lek nanti aku nak duk ngan dia lak..”kata Fazly sambil duduk di kerusi di hadapan Elina. Bas berhenti. Tina menaiki bas. “Hai..Boleh Tina duk kat sini tak??”pertanyaan itu ditujukan Tina kepada Fazly. “Duk ar..Tak salah pun..”Fazly mengangkat beg sandang miliknya dari kerusi sebelahnya. Mizan memegang tangan Elina. Elina hanya membiarkannya. Elina melihat jarak antara Fazly dengan Tina semakin dekat dan mereka berbual mesra serta manja. Elina berasa geram lalu menggenggam tangan Mizan dengan kuat. Mizan merasakannya.
          Ketidakhadiran cikgu Geografi di dalam kelas 3 Adil menyebabkan keadaan riuh rendah. Ema dan Mimie pergi bersidang di meja Nami dan Ila. “Hai Elina..Sorang je..Termenungkan aku ke?? Hehe..”Awal mengusik Elina lalu menarik kerusi dan duduk bertentangan dengan Elina. “Watpe aku nak termenungkan kau..Waste my time k..”balas Elina. “Ala..Jangan ar marah..Erm..Tadi dalam bas kau duk ngan Mizan kan?? Dia tu pakwe kau ke??” “A’ah aku duk ngan dia..Nape?? Jelouse?? Erm..Dia cousinku je ar..” kata Elina. “Takde maknenya aku jelouse.. Kau takde pakwe ke ar?? Membe laki men ramai..Takkan takde sorang pun sangkut??? Kau pun cun pe.. Wat ku geram je..Haha..”Awal menarik pipi Elina. “Sakit ar..Urm..Aku ne ar de pakwe..Watpe ar kau nak geram ngan ku..”Elina menepis tangan Awal. “Kau cun..Wat ku terpikat..Wei..Lek nanti jalan sama-sama ye..Please..”Awal merayu. “Ok..Ok..”disetujui Elina.
          “Terima kasih cikgu!!”pelajar melangkah keluar dari kelas. Elina berjalan bersama Awal. “Eva!!”kelihatan Mizan dan Fazly berjalan menghampiri mereka dari blok F. “Erm..Ni sape Eva??”Fazly bertanyakan siapa jejaka di sebelah Elina. “Ni Awal..Membe kelas aku..”Elina menjelaskan. “Owh..Eva..Lek ni duk ngan aku ye..” “Erm..Tengok ar..”respon Elina kepada Fazly. Di dalam bas, Elina duduk bersebelahan Fazly. “Erm..Faz..Nape Kau ngan Mizan suka lepak ngan aku ar??” “Ye ar..Kau kan best..Kau banyak cerita and tolong kitorang..Lagi pun best kongsi cerita ngan kau sebab kau kan jenis tak kisah..Kitorang kan banyak problem..”jelas Fazly kepada Elina.

No comments:

Post a Comment