Tuesday, January 11, 2011

Elina duduk termenung ketika menunggu bas, Fazly memerhatikannya sahaja. Balqis datang mendekati, “El..Semalam kau tak de kat uma kau pergi mane?? Kau watpe??”soal Balqis. “Erm..Aku pergi CC..”ringkas Elina. “Owh.. Eh..Faz..Nape ngan muka kau??”Balqis melihat kesan lebam di muka Fazly. “Takde pape ar..”jawab Fazly, Balqis berasa pelik akan kelakuan mereka berdua. Elina duduk keseorangan di dalam bas, Fazly bangun dari kerusinya lalu duduk di sebelah Elina. “Woi Faz..Mentang-mentang Tina takde..Ngan El pun kau nak try..”satu suara kedengaran dari belakang, Fazly mengendahkan suara itu. Elina cuba untuk bangun dari situ tetapi tidak berjaya kerana di halang oleh Fazly. “Eva..Please maafkan aku..Aku tau aku salah..Aku bukan ape..Dia awek aku..Mesti ar aku kena backup dia..”Fazly memegang tangan Elina, Elina menarik semula tangannya dan tetap berdiam diri.
          Sebelum rehat Elina duduk lepak dengan Ema dan Mimie, Awal datang mendekati. “Erm..Awal..Kau ok tak??Sorry ek sal semalam..”Elina menanyakan keadaan Awal. “Aku ok..Jangan risau ar..Aku kan kuat..Hehe..”gelak Awal. “El..Kau nak tau tak?? Dak yang aku langgar hari tu kan..Namanya Emil..Best ar wei layan dia..Tapi..Dia dah ade awek..Dia sekarang ade problem ngan awek dia tu..Dia minta pendapat ku tok settlekan..Kau ase patut ke aku tolong??”Mimie meminta pandangan. “Lantak kau ar..Law kau ase kau mampu kau tolong ar..Kau memangkan..Rajin sangat settlekan problem orang tapi problem sendiri tak settle-settle..”perli Elina. “Wei El.. Aku ngan Mimie nak pergi tandas jap ar..Kau duk je sini diam-diam ngan Awal ni..Kau tak yah takut El..Awal tak makan kau..”kata Ema lalu beredar bersama Mimie meninggalkan mereka berdua. Mereka berdiam diri, Awal mengambil sekeping kertas dan menggulungkannya lalu mengetuk kepala Elina. “Woi..Kau ni pahal ar..”Elina kelihatan marah. “Woi..Kau ni pahal ar..”Awal mengajuk kata-kata Elina.
          Zizie menghampiri lalu menarik kerusi Elina. “Woi mangkuk!! Jangan ar kacau aku..Lau tak kacau sehari tak sah ke??”Elina menjerit lalu menundukkan kepalanya ke atas meja dan menutup mukanya. “Kau tengok Zie..Kan dia dah majok..Baik kau pujuk dia..Kang bertambah parah lak..”nasihat Awal. “Ala..Erm..Kau tolong ar pujokkan ek..K..Gud luck..Papai..”Zizie melarikan dirinya. “El..Jangan ar camni..Wat aku risau je..Taknak ar majuk..Ok..Aku and Zizie minta maaf lau kitorang de wat salah kat kau..Tapi please ar jangan camni..Happy ar sikit..”pujuk Awal. “Aku ok ar..Cuma ngah serabut je fikir problem..Dah..Kau pergi ar sana..Jangan risau..Please..”pinta Elina, Awal akur lalu beredar mendapatkan Zizie lalu membelasahnya.
          Setelah pulang dari sekolah, Elina merehatkan dirinya di atas katil di dalam kamarnya. “Assalamualaikum!!”satu suara kedengaran dari luar, suara itu seperti sudah biasa didengari. Tidak lama kemudian pintu biliknya diketuk, “Masuk ar..”kata Elina. Daun pintu biliknya diselak, Fazly melangkah masuk ke dalam. “Erm..Kau..Duduk ar..”Elina segera bangun. “Sorry..Erm..Eva..Aku tau aku salah..Please maafkan aku Eva..Jangan wat aku camni..Please layan aku cam dulu..Kau tau kan kau penting dalam hidup aku..”rayu Fazly. “Erm..Yelah..Aku maafkan kau..Ade pape lagi?? Lau takde aku nak tidur ni..So paham-paham je ar..”jawab Elina. “Thanks..Esok jumpe ye..K..Sweet dreams..Papai..”lalu Fazly beredar dari kamar Elina.

No comments:

Post a Comment