Thursday, January 13, 2011

“Ish..Mane si Nizam ngan Zizie ni..Semalam cakap nak ikot..Lembab tol cam siput..Make up ape..” keluh Elina yang memang tidak suke menunggu. “Ha..Tu pown siput-siputnya dah sampai..”kata Ila setelah ternampak mereka 10meter dari rumah Elina. “Eh korang ni.. Cam siput sedut.. Qo tengok si El ni..Dah berapi dah..” Nami memerli, lalu mereka bertolak ke tempat yang dituju.
           Setelah tamat menonton wayang, mereka semua lepak di KFC. “Wei..Nak tau tak.. Emil dah couple lek ngan aweknya..Dia cakap dia bagi peluang kedua.. Tapi qu ok sebab semalam time dalam bas mase aku balek ade mamat ni duk sebelah aku.. Rupe-rupenya O-ne..Ala budak form 4 sekolah kite tu.. Qu tak tau pahal tah tibe-tibe dia bagi no dia kat aku..Aku ambik je ar..” kata Mimie berkongsi cerita. “ Owh.. Dak tu.. Untong ar.. Aku lak si Fariz dah berhenti tuisen tempat qu tu.. Cikgu ku ar kate die dah berhenti.. Qu sms dia tak reply.. Dia bukan nak cakap ngan aku.. Sedih lol..” kata Nami pula. “Tah..Tah dia takde kredit” Elina mengagak. Suasana sunyi sejenak. “Wei..Cuba korang tengok kat bawah tu..Awal ngan aweknye..Awat dorang cam perang je ar..”Ema menunjuk akan Awalyang berada di luar. Dengan pantas yang lain menuju ke cermin tepi untuk menyaksikannya.
             “Nizam..Sape awek die tu.. Cam pernah nampak je..”Elina ingin kepastian. “Tah ar..Yang aku tau dak tu sekola kite.. Form bape aku tak tau and tak nak ambik tau.. Owh..Patut ar qu ajak join ni dia tak nak upenya nak dating..” jelas Nizam. Elina mendiamkan diri sementara yang lain kusyuk melihat Awal dan aweknya. Setelah 1minit 54saat Elina berfikir akhirnya dia mengeluarkan suara. “You all.. Yok balik.. Aku takde mood ar..Kat sini panas ar”. Yang lain kelihatan hairan kerana disitu mempunyai pendingin hawa. “Balik?? Ala El.. Kite pergi men bowling ar.. Ye??” Zizie memberi cadangan.. Yang lain setuju dan akhirnya Elina juga tepaksa akur. Mereka bertolak ke Plaza Alam Sentral dengan menunggang motor tanpa memiliki lesen. Jangan tiru amalan ini. Kalau kene tahan tanggung sendiri

No comments:

Post a Comment