Tuesday, January 11, 2011

          Cuaca pada pagi itu dingin, Elina dan Balqis menunggu bas sementara Fazly dan Ady menghampiri mereka. Elina berbual mesra dengan Fazly. Di dalam bas, Fazly duduk  bersama Tina di kerusi hadapan Elina. Fazly memandang ke belakang sedetik,dia melihat wajah Elina yang muram. Bas terus bergerak ke destinasi yang dituju.Waktu terluang digunakan untuk bersembang. “Aduh malasnye..Hari ni nak kene pergi kelas tuisen pulak..”rungut Nami. “Wei..Sham tu ok tak??” Ema menanyakan pendapat. “Urm..Ok kot..Nape??”balas Elina. “Aku ase ok tapi tak bape nak encem..” Nami memberi pendapatnya. “Tak de pape..Dia tu cute kan..”respond Ema. “Jatuh cinta lagi..Lagi-lagi ku jatuh cinta..” “Woi.. Wat lawak plak kau..”Nami memarahi Elina. “Hehe..Dah ar..Yok rehat..” Elina mengajak mereka mengisi perut mereka yang sudah bermain drum..Elina hobinya memang suka rehat.
              Setelah pulang dari sekolah, Fazly terus mendapatkan Elina yang sedang membuka pintu pagar rumahnya.. “Eva..Nape aku tengok pagi tadi kau muram je ek..Kau ade problem ke?? Lau ade share ar ngan aku..Ne ar tau aku leh tolong..”tanya Fazly. “Erm..Aku ok je ar..Takde pape pown..K ar Faz..Aku nak masuk ni..Papai..”Elina mengunci pintu pagar. Mama Elina keluar melihat, “Eh..Faz..Lame tak nampak..Taknak masuk ke??”seru Pn.Misya. “Makcik..Takpe ar cik..Lagi pown saya nak balik ni..Nak mandi..Rase berlengas dah ni..Hehe..”Fazly tersenyum.. “Owh..Takpe ar..Lain kali singgah ar ye..Boleh makcik masakkan pape..”lalu mama Elina masuk ke dalam bersama Elina.

No comments:

Post a Comment