Monday, January 10, 2011

“Ila..Jap..Saya nak cakap ngan awak sikit..”Airel menahan Ila yang dalam perjalanan pulang ke kelas selepas rehat bersama Elina,Nami,Mimie, dan Ema. Elina dan yang lain meninggalkan Ila dan Airel. “My..Nape tak reply sms saya malam tadi?? Nape?? Awak tak nak kawan ngan saya lagi ke?? Pe salah saya?? Sorry ar lau saya de wat salah kat awak..”Airel memegang tangan Ila. “Eh..Jangan ar camni..Aku xde kredit lah..Nanti aku de aku sms ar..Dah ar..Aku nak masuk kelas..”Ila yang berasa janggal menarik tangannya lalu pulang ke kelas meninggalkan Airel.
            “El..Ne beg aku??”Mimie menanyakan akan begnya yang sudah tiada di atas meja. “Kau tanya Awal..” “Woi!! Beg aku!! Kau nak watpe ar??”Mimie menjerit kepada Awal. “Awal..Kau gantung je beg dia tu..”Nizam menghasut. “Wei!! Cian ar dia..”serentak Elina,Nami dan Ema berkata. Mimie terus mengejar Nizam setelah Awal memberikan beg itu kepada Nizam. Mereka berkejaran keliling blok C.
             Sejam sebelum lonceng pulang kedengaran, Elina dan yang lain duduk bersidang. Awal,Nizam dan Zizie turut menyertai mereka berlima. “El..Hari tu masa balik aku dengar Mizan panggil kau Eva..Nape dia panggil camtu??” “A’ah lah El.. Dah banyak kali aku dengar Mizan ngan Fazly panggil kau Eva..”Mimie menyambung percakapan Awal. “Owh..Eva tu nama manja aku..Eh..Manja ke??Hehe..Nama aku kan Sharifah Elina Farisya..Family aku tukar ‘Ifa’ ke ‘Eva’..Tapi korang jangan ngada-ngada lak panggil aku Eva..Hanya diaorang, family diaorang and family aku je leh..Korang must call me El k..”jelas Elina. “Wei..Kitorang tengok group korang ni happy je..Leh tak kalau kitorang nak join”Nizam menyatakan hasrat mereka bertiga. “Ok..Tapi korang kene belanja kitorang coklat..Ferrero Rocher tau..”setuju Nami..

No comments:

Post a Comment