Tuesday, January 11, 2011

          Pada hari ahad, semua sudah berkumpul di hadapan rumah Elina.  Mimie dan Nami menaiki motor Nouvo Lc bersama. Ila dan Ema tiba menaiki motor 125zr. Tiba-tiba muncul Mizan di hadapan mereka. “Erm..Eva..Kau nak pergi mane?? Nak ikot leh tak??”hasrat Mizan. “Pergi pantai..Erm..Yok ar..Tu pun lau kau tak kisah ngan membe aku..”Elina memberi kebenaran. “Eva..ku naik ngan kau ar..Leh?? Aku malas ar bawak motor ni..” “Tak payah ar..Kau naik je motor tu..Padan muka..Sape soh kau tukar ngan Faz..”enggan Elina. “Ala..Erm..Yelah-yelah..Dah mamat tu ngade-ngade nak usung awek dia nek motor qu..Nak wat camne..”Mizan akur. “Hehe..Majok lak.. Kite gune moto Faz je r.. Motor ni minyak cikit..Hehe..”balas Elina. Nizam dan Zizie tiba di hadapan mereka dengan menunggang motor Lagenda milik Nizam, manakala Awal menunggang motor 135LC. Lalu mereka beredar menuju ke pantai.
          Setibanya di sana, mereka duduk di atas motor yang diparking di bawah sebuah pokok rhu yang rimbun daunnya. Nami terlihat seseorang yang dikenalinya, “El..Tu Tina kan..Ape dia wat kat sini??”soal Nami. “Kan Fazly ajak dia keluar..Diaorang dating sini kot..”jawab Mizan. Elina tersenyum sambil berkata “Erm..Aku de idea yang best.. Mimie and Nami..Pergi tolong belikan aku air laici..Nah duet..Keep the change..”Elina mengeluarkan RM5.00 dari dompetnya. Dalam perjalanan pulang membawa air yang dipesan kepada Elina, tanpa disengajakan Mimie terlanggar seorang lelaki. Air yang dibawa habis tertumpah pada baju lelaki tampan tersebut. “Er..Sorry..Saya tak sengaja..”Mimie meminta maaf, Nami terpaku. “Erm..I tak maafkan u..But if u bagi number phone u, I akan maafkan u..”lelaki tersebut tersenyum. “Ala Mie..Bagi je ar cepat..Nanti El ngamuk lak lau kita lambat..”respon Nami. Mimie memberikan apa yang dipinta lalu beredar. “U!! Your name??”lelaki itu menjerit. “Mimie!!”ringkas jawapan Mimie yang tergesa-gesa pulang kepada Elina.
          “Amboi..Ingat aku tak nampak..Sempat lagi kau buat drama sinetron indon kat sini ek..”perli Elina. “Sorry about the water..” “Its ok ar..”kata Elina kepada Mimie. Setelah Elina terdiam untuk beberapa detik, dia mengeluarkan suaranya “ Wei guys..Sape nak ikut aku..But not u Mizan..Aku nak sorang je..” “Aku..Aku!!”Awal menawarkan diri untuk mengikuti Elina membeli air. “El..Fazly ngan Tina ar..Kau nak watpe ni??”Awal mulai risau. ‘Kau ikut je ar..Law kau tak nak ikut kau blah..”Elina mendekati Tina dan Fazly. Rakan-rakan yang lain masih terpinga-pinga melihat dari jauh. “Wei..Pe El nak wat ar??” “Kau tengok je ar..Kau cam tak tau je pangai gile dia..”jawab Nami kepada Zizie. 
          Elina sengaja melanggar Tina, air yang dibawanya tertumpah pada Tina. Awal serta rakan-rakan yang lain tercengang, Fazly kaku terperanjat. “Ops..Sorry..Tak sengaja..Tak pe ar kan..Baju kau bukan cantik sangat pun,murah lak tu kan..Nanti ‘balak-balak’ kau leh belikan kat kedai bundle..”Elina tersenyum dan ingin beredar. Tiba-tiba tangannya ditarik oleh Fazly, “Woi!! Senang-senang je kau langgar and tumpahkan air kat awek aku then kau leh cakap camtu then blah je..”Fazly kelihatan marah, Awal mendiam diri. “So!! Kau nak aku wat pe?? Keringkan baju dia?? Sorry ar der..Kau lap ar sendiri..Aku tak rela nak sentuh dia k..Dah cukup baik ar aku minta maaf..”Elina menegangkan suasana. “Eh..Kau ni kan.. kau ingat kau sape ar!!”Fazly semakin marah, Tina memegang tangan Fazly untuk menenangkannya. “Woi betina..Kau tak payah nak tunjuk baik kat sini..Lau dah gedik tu gedik gak..Ingat aku tak tau perangai kau..Playgirl..Apa nya malang ar si Fazly ni dapat awek cam kau..Boh..sia-sia..”maki Elina. “Suka-suka kau je kau cakap aku camtu!!Lau tak puas hati esok petang jumpe ar kat taman!!”respon Tina. “Eva!! Kau dah melampau ar..”Fazly menghayunkan tangannya ke arah muka Elina,tetapi tangannya ditahan oleh Awal sebelum sempat hinggap di pipi Elina. “Kau pahal tahan aku??”Fazly tidak puas hati, “Aku tak kan biarkan kau sakiti dia camtu je..”bela Awal. “Kau akan nyesal Faz..Fine..Esok balik aku tunggu!!”Elina menarik tangan Awal lalu beredar.
            “Amacam?? Best tak aku wat sinetron tadi??”tanya Elina kepada rakan-rakannya. “Respect ar kat kau..Syok soit..Lawak pun ade..Haha..”gelak Nami, “So..El..Esok??”tanya Awal. “Tak pe ar aku sorang je..Jangan risau..”jawab Elina selamba. “Aku ikut..Aku tetap akan backup kau..”Awal menawar diri. “Eva..Sorry ar..Aku tak leh masuk campur..Korang dedua membe aku..”nada sayu dari Mizan, Elina tersenyum. “Kitorang tengok wayang free je ar ek..Hehehe..”gelak Nami. “Nak bayar ar!!”canda Elina.

No comments:

Post a Comment