Monday, January 10, 2011

      Cuaca yang mendung seperti tahu apa yang sedang dipikirkan oleh Elina. “Why aku takde bf r..Kalau ade pun orang yang aku suka tapi mesti aku tak leh dapat..Aku pun nak  gak happy cam orang lain..Urm..”keluh Elina. “Ehem..El..Apa yang kau termenungkan tu.. Fikir pakwe ye.. Eh.. Sape pakwe kau yang malang sangat dapat kau tu ar??”tanye Mimi yang sudah lama duduk di sebelah Elina tanpa disedari oleh Elina. “Sibuk ar kau ni.. Aku mana ada pakwe.. Ye ar.. Aku tau orang cam aku  takde sape yang nak..”Jawab Elina yang terjaga daripada lamunannya. “Ye ar tu..”ringkas Mimi. “Woi!!”sergah Nami. “Kau ni pahal tetiba je.. Eh.. Kau nampak Ema and Ila tak??”tanya Elina. “Ni nape sebut-sebut nama aku ni?? Dari luar aku dengar suara kau tau..”tiba-tiba kelihatan Ema dan Ila menghampiri mereka. “Ala..Aku nak story ni.. Rileks ar dulu.. El.. Tadi time aku pergi tandaskan.. Aku nampak Fazly dating ngan Tina kat belakang blok E.. Nyampah aku tengok tau.. Gedik gile si Tina tu.. Fazly pun satu, layan je minah tu..”terang Nami. “Lantak diaoranglah.. Xde kena mengena langsungkan dengan kita..”jawab Elina. “El..Diaorang tu couple ke??”Ema mencelah. “Entah aku xtau..Nak tau pergi ar tanye sendiri..”ringkas Elina menjawab. Mereka terus berbual kosong di dalam suasana kelas yang sungguh kecoh seperti berada di Pasar Borong Selayang.
          Elina, Mimie, Nami, Ema, dan Ila melangkah keluar dari kelas 3 Adil untuk pulang. “Eva!!” satu suara memanggil Elina. Kelihatan Fazly menghampiri mereka. “Wei..Korang pergi dulu ek.. K..Tata..”kata Elina kepada yang lain. Lalu mereka meninggalkannya. “Eva..Esok pergi sekolah naik ngan aku nak?? Jom ar.. Aku bosan ar asyik naik bas je..Sekali-sekala nak gak naik motor..”pelawa Fazly. “Kalau kau nak naik motor nape ajak aku?? Ajak ar Mizan..”jawab Elina sambil berjalan menuju ke tempat parking bas sekolah. “Ala..Xbest ar.. Bawak awek baru ar best..Ala..Jom ar..Please Eva..Kau xsayang aku ke??”pujuk Fazly. “ Nak buat pe sayang kau.. Urm..Yelah-yelah.. Esok aku tunggu kat depan rumahku pukul 7..Ok??”Elina setuju.. “Thanks Eva..”Fazly tersenyum. Lalu mereka menaiki bas. Fazly merupakan kawan rapat Elina kerana mereka sering menghabiskan masa bersama sejak kecil lagi patah lagi Fazly merupakan abang sedaranya.. Fazly lebih tua 2 tahun daripada Elina.

No comments:

Post a Comment