Tuesday, January 11, 2011

“Aduh..Hari Sabtu mesti bosan..Nak pergi rumah Faz ar..”lalu Elina pown melanglah keluar daripada rumah menuju ke rumah Fazly. “Assalamualaikum..” “Waalaikumsalam..”salam Elina disambut oleh Zizah,akak Fazly. “Owh..Adik..Adik cari Faz ye..Faz takde rumah ar dik..Faz pergi Bukit Bintang..Maghrib nanti baru balik rasanya..”sambung Zizah. “Erm..Takpe ar lau cam tu..Kak duk rumah hati-hati tau..Nanti kene culik plak..Hehe..Adik balik dulu ye..”Elina pulang. Ketika dalam perjalanan pulang, Elina singgah di kedai runcit untuk membeli coklat. Elina ditegur oleh seseorang,“Elina..Tina mana?? Dia dah balik ke??Tadi dia cakap nak pergi rumah Elina..Ni Elina sorang je..”rupanya orang itu adalah ayah Tina. “Owh..Pakcik..Pakcik salah dengar kot..Dia takde datang rumah saya pun..Lagi pun wat pe dia nak datang rumah saya..Pakcik try ar call dia..Maybe kat rumah membe lain..”Elina tersenyum, dia tahu ke mana perginya Tina. “Takpe ar lau camtu nak..Pakcik balik dulu ye..”lalu pergi ayah Tina dengan wajah yang agak curiga.
           Keesokkan malamnya, Fazly meminta Elina datang ke rumahnya. “Wei..Rumah kau ni takde orang ke?? Sunyi semacam je..Kita duk luar je ar..”Elina duduk di atas sofa. “Yang lain peergi rumah wan aku..Aku je sorang jage rumah..Kang jap lagi datang ar si Mizan temankan..Ni aku soh datang ni coz aku nak citer sal Tina..”jelas Fazly. “”Owh..Tina..Citer ar..”air muka Elina berubah. “Dia kene marah ngan bapak dia..Semalam aku bawak dia pergi Bukit Bintang..Kitorang lek pukul 8..Aku tak tau pown yang dia cakap kat bapak dia yang dia nak pergi rumah kau..Tah macam ne bapak dia leh tau Tina tak pergi rumah kau..Dah balik tu dia kene marah kaw-kaw..Bapak dia lempang lak tu..Aduh..Salah aku tapi dia lak yang kene..Lau aku tau dia cakap nak pergi rumah kau leh aku kamcing ngan kau kan..eh..Nape kau senyum sorang-sorang lak ni??”cerita Fazly. “Ha?? Erm..Takde pape..Lawak je bunyi nya..”Elina cover senyumannya. “Padan muka kau Tina..Hahahaha”kata hati Elina. Jahat sungguh hatinya itu.

No comments:

Post a Comment