Wednesday, January 12, 2011

Di sekolah ketika masa rehat, Awal menghampiri Elina yang keseorangan di dalam kelas. “ El..Nape qo tak ikot dorang rehat??Selalunye qo kan rajin pergi ukur sekola ni..” “ Qo blah ar Awal.. Lelaki sumue same je tak paham hati perempuan..Pergi sane..”Elina menghalau Awal. “Pe pulak qo merepek ni.. Nape ni El??” “Aku cakap blah tu blah je r!!” Awal terus pergi dengan penuh tande tanye.. Sebenarnya Elina sendiri tidak mengerti mengapa dia bersikap sebegitu. Selepas rehat Elina dihalau keluar kelas oleh Cikgu Saiful oleh kerana dia tidak memberi tumpuan di dalam kelas. Elina berjalan-jalan di block C, tiba-tiba dia terserempak dengan Airel. “Elina!! Tunggu jap..”Elina menghentikan langkahnya. “Elina..Ila mane?? Urm.. Aku nak tanye sikit kat qo leh tak?” “ Qo ni.. Ila kat kelas ar.. Sekarang kan time belajar.. Urm.. Tanye je ar..” Elina memberi kebenaran.  “ Urm..Ila suke lelaki camne ar??” “Ek eleh.. Qu pikir nak tanye ape ar.. Qu ase ar kan.. Dye suke dax yang cute, baik, smart, child, caring..Kot ar.. Nape?? Qo suke dye ek..”Elina menyatakan pandangan. “ Eh.. Urm.. Aku..Aku nak masuk kelas ni sebelum cikgu aku ngamok..Anyway thanks..” Airel beredar masuk ke kelas 3 Jasa dengan muka yang agak merah.
           “Wei..Amacam..Best ke tawaf sekola??”Nami mengusik Elina. “Owh..Not bad.. Best ar gak.. Patut nye korang join aku sekali.. Wei Ila.. Tadi qu jumpe Airel..Dia tanye aku sal qo wei..” “ Ha?? Biar je ar dia tu..Menyibuk sangat..”kata Ila.  Selepas bunyi lonceng kedengaran, semua pelajar di Sekolah Menengah Bukit Botak keluar dari kelas untuk pulang ke rumah masing-masing. “ El..Aku nak cakap sikit..Tunggu jap..” Awal mendapatkan Elina. Elina menarik tangan Ema untuk menemaninya sementara yang lain meninggalkan mereka. “Tadi aku tengok qo kat kelas asyik termenung je.. Sampai kene halau kelas lak tu.. Qo pikir pe?? Cube citer sikit..Qu nak tahu gak..” Awal memulakan percakapan. “Dia pikir pakwe..”pintas Ema. “ Merepek ar qo Ema.. Aku pown tak tau ape aku pikir.. Urm.. Aku rase aku pikir sal Fazly. Aku tak tau nape qu pikir sal dia.. Ah.. Biar ar.. Ha.. Wei.. Nape qo baik ngan kitorang??”kata Elina sebaik mencubit Ema. “Baik?? Aku memang baik.. Lah.. Qo baru tau ke aku baik?? Ish..Ish..Ish..” gurau Awal. “Perah santan..” Ema menyampah.
              Di kelas tuisen Nami, Nami termenung sejenak menunggu cikgu masuk  sambil membelek-belek handphone miliknya. Datang seorang lelaki berdiri di hadapan mejanya. “ Hye Nami.. Urm..Nami.. Can I have your phone number?” pinta lelaki tersebut. “Nami terdiam seketika memandang lelaki itu. “For what??”Nami musykil. “Saje je nak kenaal-kenal..Please..” Nami tersenyum lalu memberikan nombornya..

No comments:

Post a Comment