Monday, January 10, 2011

          “Pin!! Pin!!”kedengaran bunyi hon memecah suasana pagi yang sunyi. “Sat!!” Elina menjerit menggunakan loghat utara. Elina keluar dan melihat Fazly duduk di atas motor kesayangannya EX5 Dream berwarna putih. “Sorry late..”ampun Elina. Fazly hanya tersenyum simpul. Lalu mereka pun beredar menuju ke sekolah. Mereka berbual ketika di dalam perjalanan ke sekolah. “Eva..Kau tak de pakwe ke ar?? Aku dah lame kenal kau tapi kau tak pernah cerita kat aku pown.. Aku tak pernah pun  nampak kau dating..”soal Fazly. “Aku?? Pakwe?? Hehe.. Aku ne ade pakwe..”ringkas jawapan Elina. “Wei.. Petang kang lepak rumah aku.. Mak aku pergi kerja.. Akak aku pergi rumah wan aku.. Aku bosan sorang-sorang.. Law kau ade leh happy kan suasana.. Leh ye??”pinta Fazly. “Erm..Ok.. Ade-ade je ark au ni.. Pukul 2.30 aku datang ok..”Elina setuju.
          “Wei..Hari ni berapa hari bulan ar??”Tanya Elina kepada Mimie. “22hb Januari 2008.. Kau ni ape ar.. Tu pun lupa..Kau ingat pe ar?? Katak kat rumah kau ke?? Hahaha.. Eh.. Tadi kau pergi sekolah naik pe ar??”Mimie inginkan kepastian akan khabar angin yang baru bertiup ke telinganya. “Sibok je..Kang ar aku story..Aku nak salin dulu minatang kat whiteboard tu..”Elina meneruskan kerjanya menyalin karangan bertajuk `Sayangi Sungai Anda’ yang tertulis pada whiteboard kelasnya.. “Erm..Cikgu Sivik ni mane ar?? Tak masuk ke??”tanya Ema setelah menyedari kelasnya tiada guru. “Ek eleh kau ni.. Cikgu kan memang suka tak masuk..Best pe cikgu tak de..Leh wat mesyuarat meja..Hahahaha…”sampok Mimie. “Ila..Pergi ar ambik kerusi..Takkan kau nak jadi tiang bendera kat sini kot”sound Elina. “Hello gurlz!! Oit El..Tadi kau dating naik motor ngan sape ar?? Pakwe kau ke??sampok Awal. “Erm..Mamat ni nyibok je.. Aku naik ngan cousin aku.. Fazly dak form 5..Dah ar.. Bla..Dok sane jauh-jauh..Semak je..”terang Elina. “Ala kau ni.. Tanye sikit pun nak marah.. Nanti tua tau ar..”Awal beredar. Elina and the gengs memulakan mesyuarat meja mereka.
          “Mekom!!! Faz…”Elina memberi salam..  “W’salam.. Owh kau.. Masuk ar.. Kau panjat je ar pagar tu..”pelawa Fazly. “Bangang kau!! Kau nak buka ke tak?? Lau tak aku balik sekarang..”ugut Elina. “Ok..Ok.. Aku buka..Sikit-sikit nak touching..”Fazly membukakan pintu pagar. Lalu Elina masuk dan melabuhkan punggungnya pada sofa yang terdapat  di beranda. “Eva..Pinjam handphone kau.. Aku nak Bluetooth lagu ar..” “Nah..”Elina menyerahkan handphone Nokia 3250 nya kepada Fazly. Sebuah motor RXZ berwarna unggu berhenti di hadapan rumah tersebut. “Ehem..Ni pe dibuat ni?? Kau bukan nak `pareng’ ngan aku ek Faz..”Mizan mengusik. “Phone baru kau ke Eva?? Bape rat?? Bila beli?? Phone daun mane??”bertubi-tubi soalan daripada Mizan setelah dia terlihat handphone yang berada di dalam genggaman tangan Fazly. “A’ah..Dah sebulan asenya ku beli.. Dekat 8 rat gak ar..Phone daun de kat rumah..”Elina menjawab setiap soalan. Mizan menyalakan api rokok Dunhillnya.Dye menyedut lalu menghembuskannya. Kemudian dia memberikannya kepada Fazly. “Eva..Kau nak tak??”pelawa Fazly. “Oit..Thanks je ar.. Aku nak hidup lama lagi..”sindir Elina. Mereka terus bersembang.

No comments:

Post a Comment